Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Ändrade arbetsuppgifter för Tyresögymnastikens anställda
2020-05-27 18:49

På årsmötet infördes en ny verksamhetsidé baserad på Svenska Gymnastikförbundets och Riksidrottsförbundets strategi 2025. Styrelsen har som en följd av det uppdaterat de anställdas arbetsuppgifter. De uppdaterade rollerna kallas verksamhetsansvariga.


Helen Kvarnmalm blir Verksamhetsansvarig Yngre, med ansvar för de yngre blocken inom truppgymnastik upp till gymnastikskola 2, GS2. Anders Swalander blir Verksamhetsansvarig Äldre, med ansvar för de äldre blocken inom truppgymnastik samt för hela disciplinerna cheer och parkour. 


De anställdas nya huvuduppgift är att utbilda och utveckla tränare. Utöver det ska de dokumentera och föra ut föreningens röda tråd för träning samt ha fortsatt ansvar för många praktiska och administrativa uppgifter. Roller som tränare, gruppansvariga och blockansvariga ska i fortsättningen enbart bemannas med ideella ledare. 


Verksamhetsansvarigas gemensamma arbetsuppgifter

  • Huvuduppdraget är att utbilda och utveckla tränare.

  • Bidra till en trygg, inspirerande och rolig miljö för aktiva och ledare.  

  • Hålla sig uppdaterad i gymnastikens träningsmetoder och tävlingsregler.

  • Bidra med sin kompetens i hela föreningen.

  • Stötta blockansvariga och gruppansvariga med planering, träningsupplägg. Vid behov delta på träningar, identifiera utbildningsbehov och behov av utvärdering.

  • Dokumentera den röda tråden för all träningsverksamhet och följa upp hur den följs.

  • Utbilda och utveckla tränare enligt den röda tråden och underlaget “Att vara ledare i Tyresögymnastiken”.

  • Träna gymnaster för att utveckla tränare, testa träningsmetoder och upprätthålla kompetens.

  • Upprätthålla nödvändiga licenser.

  • Ansvara för inkommande ärenden till föreningen via e-post, telefon och sociala medier.

  • Vid behov delta på olika möten i föreningen.  

  • Göra ekonomisk rapportering och hålla verksamhetssystem uppdaterade.


Specifika uppgifter Verksamhetsansvarig Yngre (Helen)

  • Arbetstid dagtid med vissa uppgifter på kvällar och helger.

  • Ansvara för kö-hantering och kontakt med föräldrar i kö.

  • Starta grupper, arrangera prova på-träningar och snarast ge köande plats i träningsgrupper.

  • Ensam ansvara för Barnblocket (inga blockansvariga utses)

  • Coacha och följa upp ledare över tid.

  • Ansvara för arrangemang (exempelvis uppvisningar, Tyresö Trupp Cup, TTC).

  • Ansvara för sommarläger.

  • Ansvara för intern utbildning vid terminsstart.

  • Organisera provdagar och beställningar av föreningskläder.

  • Vara kontaktperson för kommunen vid schemaläggning av skolsalar.

  • Schemaläggning Dalhallen/Dalskolan tillsammans med truppkommittén, TK.

  • Sitta domare för Tyresögymnastiken i mån av tid.


Specifika uppgifter Verksamhetsansvarig Äldre (Anders)

  • Arbetstid främst kvällar och helger.

  • Redskapsvård i Dalhallen, Dalskolan och skolsalar.

  • Stötta blockansvariga och gruppansvariga genom att följa med på rikstävlingar.  

  • Ta fram styrketest och övningstest för alla nivåer.

  • Ansvara för att tränare dokumenterar träningarna.

  • Ansvara för interna tränarutbildningar.

  • Ansvara för alla licenser rapporteras till Pensum.

  • Bistå vid föreningsarrangemang (uppvisningar, Tyresö Trupp Cup, TTV) och eventuellt förbundsarrangemang.

  • Hjälpa till/delta vid sommarläger.

  • Ansvara för föreningslag i SM-tävlingar.  


Förbättrat personalansvar

Styrelsen vill uppmärksamma att det finns speciella utmaningar med att vara anställd i en förening. Många kan ha synpunkter och önskemål på vad de anställda gör och hur de utför sina arbetsuppgifter. Styrelsen vill understryka att föreningen ska värna föreningens anställda och ge dem förutsättningar att vara framgångsrika i sitt arbete. För att bidra till att föreningen ska vara en bra arbetsgivare, har en särskilt personalansvarig utsetts i styrelsen. Uppgiften för personalansvarig är att leda och fördela de anställdas arbete, bland annat genom att göra schema och planera ledigheter. Som personalansvarig har Robert Trygg utsetts.


Har ni synpunkter på eller önskemål kring de anställdas arbetsuppgifter eller arbetstider, vänd er till personalansvarig:

Robert Trygg

Tfn: 0703-555 005

Nyhetsarkiv
 
Mer om oss
Sponsorer och samarbeten